Boşanma Davasında Duruşmaya Gidilmezse Ne Olur ?

Boşanma davaları ile ilgili olarak gelen soruları yanıtlamaya devam ediyoruz. Bugün ise bizlere İzmir’den mail atan Arzu Hanım’ın sorusunu yanıtlayacağız. Arzu Hanım’ın bizlere yönelttiği soru şu ; “Boşanma davasında duruşmaya gidilmezse ne olur ? Bunun bir cezası var mı ?”

Bu soruya boşanma davasının iki türü olan çekişmeli boşanma davası ve anlaşmalı boşanma davası başlıkları altında değerlendirmek uygun olacaktır. Eğer açtığınız dava anlaşmalı boşanma davası ise, anlaşmalı boşanma protokolünde yer alan maddeleri mahkemede dile getirmediğiniz sürece anlaşmalı boşanma geçerlilik kazanmaz. Bu yüzden anlaşmalı boşanma davalarında duruşmaya gitmek şarttır. Konu ile ilgili detaylı bilgi almak için anlaşmalı boşanma davası adlı makalemizi okuyabilirsiniz.

İkinci boşanma türümüz ise çekişmeli boşanma davalarıdır. Çekişmeli boşanma davalarında usül çok daha farklıdır. Eğer davacı yani davayı açan taraf sizseniz tüm duruşmalara katılmalısınız. Aksi takdirde dava düşebilir. Eğer her duruşmaya katılamıyorsanız, vekalet verdiğiniz avukat da sizin adınıza duruşmalara katılabilir ve davayı takip edebilir. Çekişmeli boşanma davalarında davalı tarafın ise boşanma davasını takip etme gibi bir zorunluluğu yoktur. Fakat davalı taraf boşanmak istiyorsa duruşmalara gitmelidir. Zira ilerde görülecek duruşmalarda tanık sunamayabilir. Biz çekişmeli boşanma davalarına taraf olan herkese deneyimli bir boşanma avukatı ile çalışma önerisinde bulunuyoruz. Çünkü avukatınız süreci iyi bildiği için hukuki adımları tecrübelerine ve hukuki yükümlülüklere dayalı olarak atacak ve hakkınız olanı sizin adınıza savunacaktır.