Anlaşmalı Boşanma Davası

Boşanma davalarının iki başlığından birisi olan anlaşmalı boşanma davası, eşler arasında yapılan anlaşma sonucu gerçekleşir. Şayet eşlerden biri boşanmazsa o halde çekişmeli boşanma davası açılır. Anlaşmalı boşanma davası eşler arasında yapılan anlaşmalı boşanma protokolü adı verilen sözleşme ile imza altına alınır ve mahkemede de imza altına alınan bu sözleşme kabul edildiği takdirde geçerli olur ve anlaşmalı boşanma da böylece gerçekleşmiş olur.

Anlaşmalı boşanma protokolü genellikle boşanma avukatları tarafından hazırlanır. Bu protokolde nafaka, çocuk varsa eğer çocuğun velayetinin kimde kalacağı, çocuğun diğer ebeveyni ne zamanda bir göreceği, mal paylaşımı ve tazminat gibi hususlar da yer alır.

Anlaşmalı Boşanma Davasında Avukat Tutmak Zorunlu Mu ?

Hukukçulara en çok sorulan sorulardan birisi de anlaşmalı boşanma davalarında avukat tutup tutmama zorunluluğudur. Hukukumuzda yalnızca boşanma davaları değil, tüm davalarda avukat tutma zorunluluğu yoktur. Kişi isterse kendi kendisini müdafaa edebilir. Fakat burada avukatların yardımlarına ihtiyaç duyulmasının nedeni, avukatlar hukuki bilgiye hasıl oldukları için ve atılması gereken adımları bildikleri için buna göre davranırlar ve tedbirlerini alırlar. Örneğin bir boşanma avukatı, Yargıtay’ın daha önce konu ile ilgili olarak verdiği bir kararı mahkemeye emsal olarak sunarak, davanın kısa süre içerisinde bitmesini sağlayabilir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Hangi Mahkemede Açılır ?

Anlaşmalı boşanma davaları ikamet adresinizin yer aldığı bölgedeki Aile Mahkemelerinde açılabilir. Örneğin ; Antalya’da yaşıyorsanız, Antalya Adliyesi’ne giderek Aile Mahkemesi’nde gerekli harç masrafını yatırdıktan sonra davanızı açabilirsiniz ya da vekalet verdiğiniz bir avukat sizin için bu davayı açabilir.

Anlaşmalı Boşanma Ne Kadar Sürer ?

Anlaşmalı boşanma davası, protokolde her konuda anlaşıldıktan sonra tek celsede sona erebilir. Alanında uzman bir boşanma avukatı ile 2 ila 2,5 ay gibi kısa bir sürede sona erebilir.