Boşanma Davası Nasıl Açılır ?

Eşler arasında ortaya çıkan anlaşmazlıklar, eşlerden birinin evi terk edip gitmesi, sadakatsizlik, aşağılama vb. birçok nedenden dolayı evlilik birliğini sonlandırma hususu ne kadar sıkıntılı bir süreç gibi görünse de aslında alanında uzman bir boşanma avukatı ile kısa süre içerisinde sona erdirilebilir. Şimdi hep birlikte gelin boşanma davası nasıl açılır, boşanma nedenleri nelerdir ve boşanma süreci nasıl gelişir hep birlikte inceleyelim.

Boşanma davası açmak için ikamet ettiğiniz şehirdeki ya da bölgedeki adliye’ye gitmeniz ve Aile Mahkemesi’ne başvuru yaparak boşanma davası talebinizi iletmeniz gerekmektedir. Bizim burada vereceğimiz en büyük tavsiye, boşanma davası konusunda deneyimli bir avukat ile birlikte bu işlemin gerçekleştirilmesidir. Zira deneyimli bir boşanma avukatı ile süreç daha sağlıklı ve hızlı ilerleyecektir.

Boşanma davaları anlaşmalı boşanma davaları ve çekişmeli boşanma davaları olmak üzere iki başlık altında incelenebilir. Anlaşmalı boşanma davaları uzman bir boşanma avukatının hazırlamış olduğu anlaşmalı boşanma protokolü ile yaklaşık olarak 1,5 – 2 ay gibi kısa bir süre içerisinde tek celsede sona erdirilebilirken, çekişmeli boşanma davalarında süreç daha sancılı ve uzun geçmektedir. Zira çekişmeli boşanma davalarında davalı ve davacı ayrı ayrı dinlenecek, boşanma nedeni ortaya konacak, davalının eşinden neden boşanmak istediği belirtilecek ve bu iddia ispat edilecek, ayrı ayrı mal paylaşımı davası, tazminat vb. davalar açılacak vb. birçok prosedür zamana yayılmak suretiyle sona erdirilmeye çalışılacaktır.

Boşanma davalarında avukat zorunluluğu yoktur. Aslında hukukumuzda hiçbir davada avukat bulundurma zorunluluğu bulunmamaktadır. Fakat boşanma davaları sıkıntılı ve ağır yükler getiren, ciddi derecede bilgi birikimi gerektiren davalar olduğu için bu noktada boşanma avukatı ile çalışmanın avantajları saymakla bitmez. Örneğin ; evlilikte yaşadığınız bir problem nedeniyle karşı taraftan yüklü miktarda tazminat alabilirsiniz. Avukatınız bu durumu emsal kararlarla desteklerse mahkeme kesinlikle sizin lehinize karar verir. Ama avukatınız olmazsa bu ve bunun gibi birçok haktan habersiz olduğunuz gibi mahrum da kalırsınız. Bu yüzden boşanma davalarında avukatların rolü büyüktür.

Anlaşmalı boşanma davaları yukarıda da belirttiğimiz gibi tek celsede 1,5 – 2 ay gibi bir sürede sona ererken, çekişmeli boşanma davaları 1,5 – 2 yıl ortalama ile sona erer.