Boşanma Davalarında Tazminat

Boşanma davalarında eşler birbirlerinden maddi ya da manevi tazminat talebinde bulunabilir. Tazminat davaları, eşlerden birinin kişilik haklarına yapılan saldırı, eşlerden birinin boşanma davası sürecinde yaşadığı maddi kayıplar ya da eşlerden birinin kusuru neticesinde talep edilebilir. Buna mukabil olarak ayrıca, manevi tazminat talep edecek eş yine süreç içerisinde manevi anlamda çok yıprandığını ve psikolojisinin bozulduğunu da öne sürerek manevi tazminat talebinde bulunabilir. Tazminat talebinde bulunan eşin elinde doktor raporu varsa bunu mahkemeye sunarak iddiasını güçlendirebilir ve tazminatı alma konusunda ciddi anlamda bir adım atabilir.

Çekişmeli boşanma davalarında tazminat talebi yukarıda belirttiğimiz haliyle düzenlenmişken, bu husus anlaşmalı boşanma davalarında daha farklı bir boyut kazanabilir. Örneğin ; anlaşmalı olarak boşanacak çiftlerden birisi diğerine boşanma davasını kabul etmesi karşılığında tazminat ödemeyi kabul edebilir ve bunu yine anlaşmalı boşanma protokolünde imzalar. Yine belirtmekte fayda var ki ; anlaşmalı boşanma protokolünde imza altına alınan tazminat mahkemeye gidip bunu mahkeme nezdinde dile getirmedikçe de gerçekleşmez. Konu ile ilgili olarak anlaşmalı boşanma davası adlı makalemizi okuyabilirsiniz.

Takipçilerimizden birisi “Çocuk için tazminat talebinde bulunulur mu ?” diye bir soru sormuş. Buna cevap verelim. Çocuk için de ayrıca tazminat talebinde bulunulabilir. Fakat burada çocuk için ayrıca açılan tazminat davası manevi tazminat davası olup, çocuğa karşı diğer ebeveyn’in verdiği psikolojik ya da fizyolojik şiddet gösterilebilir.

Boşanma davalarında tazminat konusu hukuki ihtilaflara müsait bir konu olup burada alanında uzman bir boşanma avukatı ‘ndan yardım almak yararlı olacaktır.