işçinin istifaya Zorlanması

Çalışma hayatında sıklıkla karşılaşılan vaziyetlerden birisi de patronun çalışanı istifaya zorlaması ve işçinin bu şekilde işten ayrılmasını sağlayarak, kıdem tazminatı gibi haklarını kullanmasını engellemesi davranışıdır. İşyerinde istifaya zorlanma vaziyeti, değişik şekillerde yapılabilmekle beraber temel emel işçinin kendi rızası ile işyerinden ayrıldığı kanısı yaratmaktır. İstifaya zorlanan işçi ne yapmalı diye merak edenler için ilk olarak yaşanılan vaziyetin mobbing olduğu başka bir deyişle işçiye psikolojik baskı yapıldığı bilgisini vermekte yarar var.

İşçinin İstifaya Zorlanması

Bir iş yerinde patronun veyahut patron vekilinin işçiye istifa etmesi istikametinde baskı yapması neticesi bir çok kişi bu baskıya dayanamayarak istifa arzuhali imza atmaktadır. Burada işverenin amacı çalışanı istifa ettirerek kıdem ve diğer haklarına ait alacağın ödenmesini engellemektir. İşçi bir takım vakit bu psikolojik baskıya katlanmamak hesabına istifa arzuhalini imza atar. Böyle bir vaziyette işçi kendisinin istifa ettiğini ve kıdem ve diğer haklarının bulunmadığını o nedenle patrondan rastgele bir hak isteyemeyeceğini düşünebilmektedir.

İşçi kendi isteğimle istifa ediyorum şeklinde bir arzuhal imza atmış olsa bile, iş mahkemesine alacaklarına konusunda dava açma hakkı vardır. Açılacak davalarda istifaya zorlanma davranışının mağduru işçi mahkemede zorla istifa ettirildiğini kanıtlayarak patrondan kıdem ve ihbar tazminatı, fiyatlı senelik destur… gibi alacaklarını isteyebilir.

İstifaya Zorlanan İşçi Tazminat Alabilir Mi?

İstifaya zorlanma hasebiyle açılacak davalarda işten istifa ettirilen işçinin yakıntısı üzerine istifanın gerekçelerini ve istifaya ait süreci mahkeme inceler. İşçinin istifaya zorlandığı belirlediği taktirde işçi kıdem, ihbar ve diğer tüm haklarını işverenden isteyebilmektedir.

İstifaya Zorlanan İşçi Ne Yapmalı?

İşçinin istifaya zorlanması vaziyetinde işçi legal haklarını savunabilmek ve gerek parasal gerekse de içsel manada zarar görmemek adına süreci adli olarak yürütmelidir. Burada işçinin doğru bir süreç idaresi yapamaması, kıdem tazminatı ve diğer tüm haklarının kaybına kapı aralayabilecektir. Sürecin bir avukat ile yürütülmesi işçi açısından hak kayıplarını önleyeceği için bu noktada kesinlikle uzman bir iş hukuku avukatı ile iletişime geçilmesi önerilir. İstifaya zorlanma gibi bir vaziyet ile karşılaştıysanız iletişim sayfasında bizimle iletişime geçebilirsiniz.