Evlenen Kadın işçinin Kıdem Tazminatı Hakkı

1475 sayılı İş Kanunu’nun 14. maddesi kıdem tazminatı alabilecek işçileri tertip etmiş olup bugün hala bu madde geçerliliğini sürdürmektedir.

Peki evlilik yapan bir kadın izdivaç etmesi hasebiyle kıdem tazminatı hak kazanabilir mi ? 1475 sayılır yasanın 14. maddesi kadının izdivaç etme halinde kıdem tazminatına hak kazanacağını tertip etmiştir. Peki bu sözleşmenin feshi ve ne kadar müddette feshedileceği hususlar nasıl belirlenecektir ?

Evlililk Yapan Kadının Kıdem Tazminatı Hakkı Var Mıdır ?

1475 sayılı İş Kanunu’nun 14. maddesinin izdivaç eden kadının kıdem tazminatı hakkına ait bölümü şu şekildedir : ‘ … feshedilmesi veya kıdem kadının izdivaç ettiği tarihten itibaren bir sene içerisinde kendi arzusu ile bittirmesi veya işçinin ölümü nedeniyle son bulması hallerinde işçinin işe başladığı tarihten itibaren hizmet aktinin devamı müddetince her geçen tam sene için patronca işçiye 30 günlük fiyatı meblağında kıdem tazminatı ödenir.”

Görüldüğü üzere madde metni açık olup yasa ; izdivaç eden kadının izdivaç ettiği tarihten itibaren 1 sene içerisinde iş sözleşmesini kendi arzusu ise feshetmesi halinde kıdem tazminatına hak kazanacağını belirtmiştir.

İzdivaç eden Kadın Sözleşmesini 1 Sene İçinde Feshetmelidir

İş Kanunu’nun 14 . maddesine göre evlilik hasebiyle iş sözleşmesini feshetmek isteyen işçi, iş sözleşmesini 1 sene içerisinde feshetmek zorundadır. Bu müddetin geçirilmesi halinde işçi kıdem tazminatını usuli koşullara uymadığı gerekesiyle alamayacaktır. 1 yıllık müddet ise evlilik tarihinden itibaren işlemeye başlayacaktır.

Evlilik Nedeniyle İş Sözleşmesinin Feshedilmesi Halinde İhbar Tazminatı Ödenir Mi ?

İş Kanunu’nun 14. maddesine göre evlililk nedeniyle iş sözleşmesini fesheden işçiye sadece kıdem tazminatı ödenecektir. İhbar tazminatı ödenmesi yalnızca patronun haksız fesihlerinde ödenmektedir.

Evlilik Nedeniyle İş Sözleşmesini Feshedilmesi Halinde İhbar Süresi Var Mıdır ?

İzdivaç etme nedeniyle iş sözleşmesini fesheden kadın işçinin rastgele bir ihbar süresi beklemesine gerek yoktur. İş sözleşmesini evlilik nedeniyle fesheden kadın iş sözleşmesini feshettiği günden itibaren çalışmayacaktır.

Evlilik Nedeniyle İş Sözleşmesini Fesheden İşçi Yine Çalışabilir Mi ?

İzdivaç eden ve bu yüzden sözleşmesini fesheden kadın işçi yine başka bir işyerinde çalışabilecektir. Çalışma hakkının anayasal bir hak olduğu ve izdivaç etme nedeniyle sözleşmesini fesheden kadının işçinin yine çalışmasına mani rastgele bir vaziyet olmadığı kabul edilmektedir. Bu yüzden kadın işçi, yine bir iş yerine girerek çalışma hayatına devam edebilecektir.