Almanya’da Boşanmanın Türkiye’de Tanınması

” Almanya’da boşandım Türkiye’de evliyim, ne yapmam gerekiyor ? Almanya’da boşandım Türkiye bu davayı nasıl tanıtabilirim ? ” Bu hafta Almanya’daki gurbetçilerimizden bize en çok sorulan sorulardan birisiydi. Biz de bu sorulara yanıt vermek amaçlı Almanya’da boşanan kişilerin Türkiye’de bu davaları nasıl tanıtacağını, dava sürecinde nasıl bir yol izleyeceğini ve hangi belgeleri hazırlaması gerektiğini anlatacağız.

Bir önceki makalemizde Hollanda’da boşanan çiftlerin Türkiye’de yapması gereken işlemlere değinmiştik. Aslında Almanya’da boşanan kişilerin de Hollanda’da boşanan çiftlerden pek bir farkı yok. Her ikisi de farklı ülke vatandaşları oldukları için yapacakları işlemler aynı. Almanya’da boşanan kişilerin yapması gereken ilk şey, mahkeme tarafından kendilerine verilmiş olan ve boşanmanın bittiğini gösteren kesinleşme şerhi’nin aslını ya da noter tasdikli kopyasını hazırlamak. Fotokopisini çekip de mahkemeye sunamazsınız, buraya dikkat ! İkinci belge ise apostil şerhi adı verilen ve yurtdışında gerçekleşen davaların Türkiye’de tanınması için geçerli olan belge. Bu iki belgeyi yeminli tercüman veya noter’de tercüme ettirdikten sonra konsolosluğa gidip onaylatmanız halinde Türkiye’de boşanma davasını tanıtmak için tanıma tenfiz davası açma hakkkına sahip oluyorsunuz.

İsterseniz vekalet verdiğiniz avukat isterseniz de kendiniz Türkiye’ye bizzat gelerek Türkiye’de ikamet ettiğiniz şehirdeki Aile Mahkemesi’nde bu davayı açabilirsiniz. Tanıma tenfiz davalarında alanında uzman ve deneyimli bir tanıma tenfiz avukatı ile çalışmak faydalı olacaktır. Nedeni ise hem zamandan hem de paradan tasarruf etmek. Kişilerin takip ettiği davalar 1 ila 1,5 yıl arasında sürerken, avukatların takip ettiği davalar evrak takibi, atılması gereken hukuki adımlar ve mahkemeye sunulan emsal kararlar neticesinde bu dava 5,5 veya 6 ay gibi çok daha kısa bir sürede sona erebiliyor. İkincisi ise Türkiye’ye gelip gitmek zorunda kalmıyorsunuz. Türkiye’ye gelmeden çok daha kısa sürede ve cebinizde paranız kalarak davayı sonuçlandırabiliyorsunuz.